Oznámení: Elektronická evidence tržeb je u společnosti GONASYSTEM CZ s.r.o. prováděna v BĚŽNÉM REŽIMU. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
![]() |
![]() |
![]() |
||
POKLADNÍ SOFTWARE | napište nám pro konkrétní rešení EET | POKLADNÍ HARDWARE |
Základní informace o elektronické evidenci tržeb
Elektronická evidence tržeb (EET) se týká všech prodejců a poskytovatelů služeb, kteří přijímají platby. Jejím účelem je omezit krácení daní. Pro první firmy začne platit od prosince 2016.
Klasickou pokladnu může nahradit chytrý telefon nebo tablet s připojením na internet. Účtenku pak vytiskne malá bezdrátová tiskárna. V případě výpadku internetu je možné tržby evidovat v off-line režimu.
Elektronická evidence tržeb se týká těchto plateb:
Elektronická evidence tržeb se netýká těchto plateb:
Zavedení elektronické evidence tržeb bude postupné. První podniky na nový systém přejdou v závěru roku 2016.
Najděte svůj obor a zjistěte, od kdy se vás bude elektronická evidence týkat.
Dodržování elektronické evidence může kontrolovat:
Úředníci obvykle udělají kontrolní nákup. Tak zjistí, jestli dostanou účtenku se všemi náležitostmi a jestli je tržba řádně zaevidovaná.
Pokud při nákupu nedošlo k znehodnocení zboží nebo služeb, nákup vrátí a dostanou zpět peníze. Obchodník paknákup stornuje.
S nápadem na elektronickou evidenci tržeb přišel ministr financíAndrej Babiš(ANO 2011), který se inspiroval chorvatským systémem. Návrh zákona schválili poslanci 10. února 2016 a senátoři 16. března 2016.
Přečtete si kompletní znění:
napište nám pro konkrétní řešení EET