Oznámení: Elektronická evidence tržeb je u společnosti GONASYSTEM CZ s.r.o. prováděna v BĚŽNÉM REŽIMU. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
 

  pokladnaSQL POŠTA

tmp639A  
  POKLADNÍ SOFTWARE napište nám pro konkrétní rešení EET  POKLADNÍ HARDWARE  




Základní informace o elektronické evidenci tržeb

Elektronická evidence tržeb (EET) se týká všech prodejců a poskytovatelů služeb, kteří přijímají platby. Jejím účelem je omezit krácení daní. Pro první firmy začne platit od prosince 2016.



infoGrafika

  1. Prodavač namarkuje zákazníkovi nákup.
  2. Pokladna odešle přes internet hlášení o tržbě finančnímu úřadu.
  3. Ten obratem (nejpozději do 2 sekund) zašle fiskální identifikační kód.
  4. Pokladna kód vytiskne na účtenku, kterou musí prodavač každému zákazníkovi na vyžádání vydat.
  5. Zákazník si může přes internet ověřit, že účtenka byla finančním úřadem zaevidovaná.

Klasickou pokladnu může nahradit chytrý telefon nebo tablet s připojením na internet. Účtenku pak vytiskne malá bezdrátová tiskárna. V případě výpadku internetu je možné tržby evidovat v off-line režimu.

Elektronická evidence tržeb se týká těchto plateb:

  • hotovost,
  • bezhotovostní příkaz (platba kartou),
  • šek, směnka,
  • stravenka, poukaz a další podobné způsoby, které nahrazují peníze,
  • započtením kauce nebo obdobné jistoty složené ze způsobů podle předchozích bodů.

Elektronická evidence tržeb se netýká těchto plateb:

  • převod z účtu na účet,
  • inkaso,
  • ojedinělý příjem (např. nárazový prodej přebytků ze zahrady).

 

Čtyři fáze elektronické evidence tržeb

Zavedení elektronické evidence tržeb bude postupné. První podniky na nový systém přejdou v závěru roku 2016.

1. fáze                                                                  Kdo: stravovací a ubytovací služby

  •                                                      Kdy: od prosince 2016



2. fáze                                                                  Kdo: velkoobchod a maloobchod

  •                                                      Kdy: zřejmě od března 2017(za 3 měsíce po první vlně)





3. fáze                                                                  Kdo: svobodná povolání, doprava, zemědělství

  •                                                      Kdy: zřejmě od března 2018 (za 15 měsíců po první vlně)



4. fáze                                                                  Kdo: řemesla a výroba

  •                                                      Kdy: zřejmě od června 2018 (za 18 měsíců po první vlně)





Najděte svůj obor a zjistěte, od kdy se vás bude elektronická evidence týkat.



Kontroly

Dodržování elektronické evidence může kontrolovat:

  • finanční úřad,
  • celní správa.

Úředníci obvykle udělají kontrolní nákup. Tak zjistí, jestli dostanou účtenku se všemi náležitostmi a jestli je tržba řádně zaevidovaná.

Pokud při nákupu nedošlo k znehodnocení zboží nebo služeb, nákup vrátí a dostanou zpět peníze. Obchodník paknákup stornuje.

O zákonu

S nápadem na elektronickou evidenci tržeb přišel ministr financíAndrej Babiš(ANO 2011), který se inspiroval chorvatským systémem. Návrh zákona schválili poslanci 10. února 2016 a senátoři 16. března 2016.

Přečtete si kompletní znění:

 napište nám pro konkrétní řešení EET


Najdete nás: